REGULAMIN

Regulamin XXV Festiwalu Teatralnego

§1 Postanowienia ogólne
1.    Festiwal Teatralny jest imprezą kulturalną organizowaną przez Komitet Organizacyjny, zwany dalej Organizatorem, który tworzą w roku 2014 uczniowie III LO klas: II A i II B (profile medialno – teatralny i prawniczo – językowy) pod opieką Barbary Kurek i Waldemara Podkidacza.
2.      Organizatorzy odpowiadają za poszczególne sekcje organizacyjne Festiwalu:
·         Medialna - odpowiedzialna za plakaty, promocję w radiu, telewizji, gazetach oraz znalezienie patronów Festiwalu
·         Artystyczna – odpowiedzialna za zorganizowanie uroczystych gali inauguracji oraz zakończenia Festiwalu połączonych z widowiskami teatralno-tanecznymi
·         Scenograficzna - odpowiedzialna za wystrój szkoły podczas Festiwalu
·         Sponsoringu – odpowiedzialna za znalezienie funduszy na Festiwal Teatralny
·         Informatyczna – stworzenie i redagowanie strony internetowej oraz forum festiwalowego
·         „Maseczki Teatralnej”- odpowiedzialna za tworzenie i redagowanie gazety festiwalowej
3.      Koordynatorzy odpowiadają za nadzór i współpracę pomiędzy poszczególnymi sekcjami.
4.      Festiwal Teatralny jest imprezą ogólnodostępną - podstawę uczestnictwa w nim stanowi niniejszy regulamin.
5.      Spektakle mogą odbywać się na terenie  AZSO nr 2 (III LO im. Stefana Batorego w Chorzowie) i sali widowiskowej Miejskiego Domu Kultury Batory (po uprzednim uzyskaniu zgody dyrekcji MDK Batory) z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa.
6.      Festiwal ma na celu propagowanie działalności artystycznej wśród młodzieży, a także uwrażliwienie na sztukę.
7.      Festiwal składa się z części konkursowej, imprez towarzyszących oraz konkursów dodatkowych.
8.      Obowiązkiem każdej z klas pierwszych jest wystawienie przynajmniej jednego spektaklu.
9.      W części konkursowej mogą brać udział amatorskie grupy teatralne złożone z uczniów III LO i jego absolwentów oraz grupy gościnne.
10.  O przyjęciu grupy gościnnej do Festiwalu decyduje Organizator, przeprowadzając selekcję na podstawie przesłanego wraz z kartą zgłoszeniową fragmentu zapisu wideo spektaklu.
11.  „Maseczka Teatralna” w roku 2014 redagowana będzie przez klasy II A i B, artykuły do „Maseczki” może dostarczyć każdy, o ich publikacji decyduje redaktor naczelny.
12.  Podczas trwania Festiwalu wszystkie osoby przebywające na terenie szkoły obowiązuje statut III LO im. Stefana Batorego w Chorzowie.
13.  Organizator zastrzega sobie prawo do wyproszenia uczestników Festiwalu z terenu szkoły w razie nieprzestrzegania regulaminu Festiwalu lub statutu szkoły.
                                                                                                                 
§2 Czas trwania imprezy
1.      Festiwal Teatralny odbędzie się w dniach 17 marca - 27 marca 2014 roku.
2.      Zgłoszenia aktywnego uczestnictwa w Festiwalu, którego zasady określa §4, należy dokonać do 7 marca 2014 roku włącznie.
3.      Organizator zastrzega sobie prawo do zawieszenia, odwołania, zmiany terminów i czasu trwania Festiwalu.

§3 Uczestnicy
1.      Widzem może zostać każdy uczeń III LO oraz osoby zaproszone przez aktywnych uczestników Festiwalu; w przypadku spektakli biletowanych na widowni może zasiąść jedynie osoba posiadająca wejściówkę.
2.      Za aktywnego uczestnika uważany jest każdy członek zespołu teatralnego, wystawiającego sztukę na Festiwalu.
3.      Wszystkich przebywających na terenie szkoły obowiązuje Statut Liceum (dostępny na stronie internetowej Szkoły, www.3lo.edu.pl).
4.      Czas trwanie spektaklu nie powinien przekroczyć 60 minut.
5.      Czas ustawiania scenografii nie może przekroczyć 30 min.
6.      W szczególnych przypadkach można ubiegać się o pozwolenie na dłuższe przedstawienie bądź montaż dekoracji; w tym celu należy skontaktować się z Organizatorem.

§4 Zgłaszanie i ocena sztuk teatralnych
1.      Podstawą aktywnego uczestnictwa w Festiwalu jest prawidłowo wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z pełną listą członków zespołu teatralnego.
2.      Każda uczniowska grupa teatralna musi mieć za opiekuna nauczyciela, który będzie odpowiedzialny za uczniów oraz salę, w której odbywać będą się próby.
3.      Spektakle uczniów III LO muszą być przygotowywane samodzielnie; uczniowie nie mogą korzystać z żadnej pomocy profesjonalnej ani nauczycielskiej.
4.      Spektakle uczniów III LO oraz spektakle gościnne będą obserwowane i nagradzane przez jury w składzie ustalonym przez Organizatora.
5.      Spektakle uczniów III LO nagradzane będą w kategoriach:
·         Spektakl
·         Debiut
·         Scenariusz
·         Reżyseria
·         Scenografia i kostiumy
·         Choreografia
·         Muzyka
·         Promocja spektaklu
·         Aktorka pierwszoplanowa
·         Aktorka drugoplanowa
·         Aktor pierwszoplanowy
·         Aktor drugoplanowy
·         Recenzent
·         Konferencja
6.      Spektakle gościnne będą ubiegały się o tytuł najlepszego spektaklu gościnnego oraz dodatkowe wyróżnienia - patrz pkt. 6.
7.      Prócz wyżej wymienionych kategorii przyznane zostanie Grand Prix dla spektaklu, który zgromadzi najwięcej wyróżnień.
8.      Jury zastrzega sobie prawo do możliwości zmian lub dodania kategorii,  nagrodzenia spektakli gościnnych w powyższych kategoriach oraz nieprzyznania wyróżnienia.
9.      Istnieje możliwość wycofania się z udziału w Festiwalu - należy o tym poinformować organizatorów najpóźniej do 7 marca 2014 roku. Nie dotyczy klas pierwszych.
10.  Każdemu ze spektakli towarzyszyć będzie konferencja poprowadzona przez uczniów klas pierwszych A i B; obowiązek wyznaczenia prowadzących konferencje należy do Organizatora.
11.  Zgłoszenie spektaklu na Festiwal Teatralny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na nagranie, a następnie publikację na stronie internetowej BatoryTV - batorytv.org
12.  W przypadku niewyrażenia zgody na nagranie autorzy spektaklu winni poinformować o tym fakcie osobiście redakcję BatoryTV najpóźniej do trzech tygodni od wystawienia spektaklu.
13. Autorzy powinni przygotować program, a w nim zawrzeć informacje, takie jak: imiona i nazwiska twórców, osób odpowiedzialnych za scenografię, muzykę, światło, aktorów, oraz krótki opis fabuły. 

§5 Odpowiedzialność
  1. Organizator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne kwestie sporne powstałe z winy osób trzecich.
  2. Organizator Festiwalu ponosi odpowiedzialność przed dyrekcją III LO za prawidłową organizację, zabezpieczenie i przebieg imprezy.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie.

§6  Dostępny sprzęt szkolny
  1. Szkoła nie posiada profesjonalnej sceny teatralnej.
  2. Specyfika pomieszczeń teatralnych w szkole
·Mała scena:  63,72 m2
Zaplecze- 10,66 m2
Przedsionek- 5,13 m2  
Wyciemniona, pomalowana na czarno sala. Posiada podesty spełniające rolę sceny, można je dowolnie ustawiać. Istnieje możliwość podwieszenie dekoracji, dostępny jest węzeł audio, reżyserka, zaplecze sceniczne. Możliwość podwieszenia/ustawienia oświetlenia - część zapewnia szkoła - patrz pkt. 3.
·Aula: 209,99 m2
Zaplecze- 5,22 m2   

Duże pomieszczenie ze sceną pudełkową, posiadającą kurtynę oraz kulisy. Pełny węzeł audio, dokładną specyfikację można uzyskać po kontakcie z Organizatorem.  Scena posiada balkon sceniczny umieszczony około 4 metrów nad poziomem sceny, oraz reżyserkę z profesjonalnym sprzętem audio.
Oświetlenie niepełne - możliwość montażu reflektorów.
  1. Wyposażenie:
  • Pianino
  • Kolumny - 4 głośniki - dane techniczne:
Mixer audio
Wzmacniacz
  • Reflektory
1 punktowy
6 x reflektor typu par
2 x mocny reflektor halogenowy
  • Nagłośnienie - mikrofony bezprzewodowe
  • Kurtyna